Saturday, July 17, 2010

kehidupanku di matrikulasi

sangat best dan melemahkan semangat jiwa aku yang happy dan lucky.
tatawla knapa. mentaliti penuntut2 disini lain.alah semua majoriti ok tp mulut membuatkan mereka terjerumus begitu. ingat boleh nak terima tapi macam tu laa. aku pelik dan musykil kenapa aku yang study bersama rakan yang bukan muhrim dikira sangat salah tetapi rakan sekelasku yang berkepit 24 jam 7 hari seminggu bersama gewe nya dikira bagus.mula2 dy mereka ingat aku "rampas" rakan stdy mereka padahal dy yg memulaham perang fitnah antara kami. pgl kami psiko. ak diam. cakap ak "gelenya" aku diam juga. paling aku tak tahan bila tuduh aku bukan2. aku tahu aku asalnya dari bandar yg sangat bandar tetapi bukan itu caranya aku dibandar dahulu. mungkin betul la kot manusia kata masyarakat dibandar tak andahkan orang lain tetapi ini dikira "kuno" sebab aku balajar dgn mereka bukan "dating".

aku tertanya tanya mengapa dan apakah salah aku.
bilakita stdy untuk berjaya diumpat. apabila kita gagal juga lagi diumpat umpat.
aku ambil risiko itu lalumembiarkan ia berlalu pergi ibarat kertas yang dikoyak koyak dterbangkan oleh angin lalu.

aku dan rakan itu membuat keputusan untuk tidak tegur tetapi tegur guna mesej je la. terpaksa. mungkin allah ada rencana yang lebih baik untukku.

No comments:

Powered By Blogger